Trobada de regidores i regidors de Joventut de la Segarra per posar en comú les necessitats de la joventut de la comarca

El dijous 27 de febrer a les 19.00h es van reunir tretze regidores i regidors dels ajuntaments de la comarca, la Consellera Comarcal de Joventut, Canòlich Fàbrega i el membre de Coordinació Territorial de Joventut, Víctor Saló.

DIVENDRES 06 MARÇ 2020

L’oficina Jove de la Segarra ha projectat una trobada amb els regidors de joventut de la comarca per fer balanç de l’any 2019 i presentar les activitats per al 2020. En la trobada s’ha presentat la memòria anual, on s’hi fa un recull dels diferents programes i serveis que ofereix l’Oficina Jove a la comarca i mostra les dades reals de la tasca durant el 2019, per tal de seguir fomentant el suport als joves de la Segarra.

Totes les persones que han participat en aquesta trobada han intentat extreure les necessitats dels joves de la comarca a través del “trencaclosques de les necessitats”, per grups es van treure algunes conclusions sobre aquestes necessitats i després es van posar en comú, per acabar posant solució a aquestes mancances.

Tal com explica la Consellera Comarcal de Joventut, Canòlich Fàbrega, any rere any, l'Oficina Jove agafa més força a tota la comarca de la Segarra. Gràcies a la diversitat d'activitats que s'hi organitzen, com els concursos, els tallers, les atencions personalitzades, entre altres, s’aprecia que cada dia que passa, hi ha més èxit de participació. S’acomiada l'any 2019 amb molt satisfacció per la feina ben feta i la consellera remarca que aquest 2020 no us deixarà indiferents.

L’oficina jove treballa des de molts àmbits, té diversos projectes i programes a través dels quals treballa per acompanyar els joves. L’altra gran part de feina de l’Oficina Jove és tot el suport als disset ajuntaments per impulsar accions amb els joves dels municipis. L’Oficina Jove va rebre al 2019 una subvenció total de 21.297,25 € per activitats, 8.050,00€ a Cervera i 7.840,00€ a Guissona. La despesa total realitzada al 2019 incloent el personal, les prestacions de serveis i les accions realitzades a nivell comarcal i als diversos municipis ha estat de: 231.752,29€.

El finançament principal prové de la Generalitat de Catalunya mitjançant el Contracte Programa i convenis de col·laboració amb el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, i també dels Ajuntaments.