ASSOCIACIÓ DE JOVES DE TORÀ

Avui coneixerem a una de les fundadores de l’ASSOCIACIÓ DE JOVES DE TORÀ. És una entitat formada per un grup de joves que amb molta empenta, passió, esforç i constància ha aconseguit emprendre moltes activitats lúdiques i participatives al municipi de Torà.
Foto associació joves de Torà ENTREVISTA JOVES EN POSITIU NOVEMBRE.jpeg

- Presenteu-vos:  Qui sou? President/a i grup de joves. Quina edat teniu? A què us dediqueu?  Nosaltres som l’actual Junta Directiva de l’Associació de Joves de Torà, formada per l’Alba Rosell (Presidenta), la Núria Vendrell (Vicepresidenta), l’Emma Roselló (Secretària), la Maria Colell (Tresorera), la Berta Culell, la Sara Manau, la Berta Prats, la Júlia Prats i l’Aida Pubill. Formem part de l’Associació de Joves de Torà des de fa anys i fa uns pocs (2018) vam agafar el relleu a l’anterior Junta Directiva.

Totes som joves toraneses d’entre 21 i 23 anys, actualment estudiants tot i algunes també estem treballant.

- Quan i com va començar l’Associació?

L’Associació de Joves de Torà va començar el 2014 amb jovent del poble que ara ja són més grans fruit de les ganes de dinamitzar el poble.

- Ha sigut fàcil muntar l’associació?

Com comentàvem cap de nosaltres va ser partícip de la fundació de l’Associació. Si bé, el canvi de directiva ens ha suposat nous reptes respecte a quan no en formàvem part i no sempre ens ha estat fàcil tirar-la endavant.

- La pandèmia us ha afectat molt?

D’entrada ens va afectar perquè vam haver de cancel·lar moltes de les iniciatives que teníem previstes perquè la majoria implicaven tot allò que des de l’esclat de la pandèmia no es permetia. Les nostres activitats van sempre encarades a la dinamització del poble i d’entrada vam pensar ‘Ostres, i com farem això si no podem estar amb el poble?’

Vam haver de repensar la nostra activitat i reinventar-nos i d’aquí han nascut també altres iniciatives per seguir fent poble atenent-nos a les restriccions vigents, com ara el Calendari d’Advent per l’Instagram, el Mercat Virtual de Joguines, el Concurs de Postals de Nadal, la Recollida d’Aliments pels refugiats de Grècia o la Venta de mascaretes que destinava la major part de beneficis a La Marató de TV3 contra la COVID.

Així doncs, per una banda sí que ens ha afectat perquè no hem pogut fer algunes activitats - que esperem poder fer aviat perquè es troba a faltar el caliu de la gent -, però per l’altra ens ha ajudat quant a motivació i ganes de treure profit d’una situació com la que vam i estar vivint i aventurar-nos a nous projectes diferents dels habituals.

- Rebeu ajuda o suport d’altres organismes i persones del municipi?

Sí, principalment de l’Ajuntament i altres associacions del poble, però de vegades també ens han donat suport altres entitats dels voltants. Totes elles ens han estat de gran ajuda quan hem volgut tirar endavant alguna activitat que soles ens hagués estat més complicat com ara la recollida d’aliments i productes de primera necessitats per a les persones refugiades de Grècia d’ara fa un any.

- Com us organitzeu durant l’any?

Doncs és una mica complicat, perquè estem totes estudiant i treballant i entre setmana en diferents punts de Catalunya i això fa que ens sigui bastant difícil coincidir. Principalment, ens comuniquem a través d’un grup de WhatsApp per on anem discutint qüestions diàries i les més urgents, si bé, intentem reunir-nos periòdicament per poder parlar més fàcilment del funcionament de l’Associació i els projectes en peu.

Les reunions virtuals, sobretot durant la pandèmia, ens han ajudat molt a compaginar reunions amb diversitat d’horaris i distància. Ara que ja hem tornat a la “normalitat”, intentem concentrar les reunions principalment en caps de setmana, sobretot quan hi ha més d’un punt a tractar. Per exemple el dissabte passat ens vam reunir per parlar de possibles activitats pels pròxims mesos de desembre i gener.

Altres eines que ens ajuden a organitzar-nos són el Google Drive on compartim calendaris i propostes.

- Quin tipus de públic participa?

L’Associació està orientada principalment al jovent, si bé, la majoria d’activitats que proposem estan obertes a gent de totes les edats de manera que el públic participant és molt variat.

- Com funcioneu?

• Contacte continu a través del grup de WhatsApp
  • Reunions periòdiques
  • Treball en xarxa a través de Drive
  • Distribució de tasques (cosa que moltes vegades permet dur a terme diversos projectes a la vegada gràcies a l’elevat nombre de membres de la Junta)

- Creieu que la vostra associació és necessària per al vostre municipi? Per què?

Sí en tant que ajudem a dinamitzar-lo duent a terme una àmplia diversitat d’activitats no només en dates assenyalades sinó també en mesos que l’activitat al poble decau.

- Quines activitats feu?

Realitzem activitats de tot tipus, ja siguin espectacles per gent de qualsevol edat, activitats per recaptar fons per esdeveniments benèfics (escala en hi-fi per la Marató de TV3, recollida d’aliments i productes bàsics per a les persones refugiades de Grècia), d’oci nocturn (nit de Halloween, sopar de jovent), de promoció de salut (caminades populars), xerrades, concurs de postals,  etc.

- Teniu nous projectes per tirar endavant?

Sí! Estem preparant noves activitats de cara al desembre: un Escala en Hifi per la Marató de TV3 d'enguany i una nova edició del Concurs de Postals de Nadal que vam engegar l'any passat. De cara a primers d'anys volem plantejar també algun espectacle per invertir els guanys que vam obtenir de la venda de mascaretes per la pandèmia. Estigueu atents a les xarxes!

- Teniu xarxes socials? Qui us segueix?

Sí, Facebook i Instagram (la principal i més activa). Ens segueix gent principalment del poble i dels voltants, de totes edats. Tot i ser una associació de joves, intentem promoure activitats que puguin encaixar en el màxim de grups d'edat possible.

Gràcies per la vostra col·laboració i formar part de l’entrevista JOVES EN POSITIU DEL MES DE NOVEMBRE.